Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

torsdag 17 januari 2008

Vad är händer i Skellefteå AIK ?

Skellefteå 17 januari 2008

AIK suger
-Jo jag vet det är inte långt mellan fiasko och himmel...Men ikväll var dom svarta/gula krigarna sämre än sämst...Anders och jag var där och såg matchen live...på ståplats..
Tror aldrig jag sett AIK så håglöst och utan geist...Sedan att Kent McDonell blev skadad under matchens första minuter gjorde ju saken inte bättre...Under en lång tid har Lee Goren en armbåge som inte är bra och måste inom en snar framtid opereras...och Kari Haakana, den stora finska backen som motade dom flesta motståndare vid grinden lämnade AIK huxflux...utan någon vettig förklaring...
Under periodpausarna hörde man att en mängd rykten är i svang gällande AIK och lagandan...Tar amerikanerna Goren och McDonell för stor plats...Är Renberg för negativ och skäller mera än vad han ger beröm...varför slogs Martinnen och Jimme Eriksson under gårdagsträningen och varför brast det för den annars så lugne tränaren Per-Erik Johnsson under träningen i förrgår ?
Många frågor ligger i luften och surrar...hoppas AIK ledningen hindrar alla ryktespridning genom att var så öppna som möjligt gentemot media och fans...
.

Två som också vill uttala sig om ishockey

Edla Knapp 66 år tror att det sups för mycket i AIK...För hela tiden pratar man om Koskenkorva och sup orter...Jag vet en ort där dom super utav bara fan...Irkutsk.
Men jag kanske inte ska uttala mig i ämnet hockey...Jag har bara sett en enda ishockeymatch i hela mitt liv...det var på TV och Hyland refererade Sverige mot Kanada...Men där gled pucken bra...men det konstiga var att domarn hela tiden ville utbrista i sång...för hela tiden ropade han I Sing...Men det enda han gjorde var att han blåste i en visselpipa...



Petra Pudelpung 16 år och dotter till den meriterade ishockeydomaren Sixten Pudelpung, tycker att, för att öka spänning och intresse för denna vintersport borde en ishockeymålvakt inte ha någon klubba utan två plockhandskar.
Istället för utvisning borde det utdömas straffar...och direkt efter matchen borde någon (jag) utse matchens sexigaste spelare...Det vore väl kul ?

Inga kommentarer: