Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

torsdag 10 januari 2008

Gott Nytt År !

Skellefteå 1 januari 2008


Hemma hos Lasse och Ulla på Televägen...
Tolvslaget har precis passerats och det nya året skålas in...
S K Å L ...
Utanför kåken vid Moröbacke har fyrverkeriet nått sin kulmen...man kan gott föreställa sig att ett nytt världskrig är under uppsegling...det smäller och raketer tjuter och Kongo darrar av skräck...på TV:n försöker Jan Malmsjö överrösta smällandet då han för vilken gång i ordningen från Skansen i Stockholm deklamerar Hennysons Nyårsklockor.
Tack Ulla och Lasse för den trevliga kvällen...


Parkbron, Skellefteå 1 januari 2008
...Jag har tagit för vana att fotografera parkbron under årets första dag...
Nytt för denna gång är dom två "höghusen" som byggs på älvens södra sida...



FÖRBJUD DOM DÄR JÄVLA SMÄLLARNA...!
Efter varje nyårskväll får man läsa om hur unga människor får sina liv förstörda av dessa förbannade smällare och raketer...Vad fan ska dom vara bra för ?
Människor som skriver insändare och är förbannade för att bensinen går upp tjugo öre köper i nästa andetag fyrverkeripjäser för en tusenlapp...ALLA, som köper skiten ska fan i mig inte gnälla en enda sekund över annat som kostar...Skit ner er...

Om det åtminstone bara var under själva nyårskvällen som det skulle smällas...Nä en vecka före och minst en vecka efter...Våra hundar lider...en del lider så pass att man måste avliva dom...Kongo våran schanuzer lider oerhört under själva smällandet och en stund efter...Men som tur är återgår han till normalt beteende...Men somliga hundar blir aldrig sig lika...

Sedan att jag tycker att bränna upp pengar i form av fyrverkerier är ett hån mot världens fattiga...men det tar vi en annan gång...

Inga kommentarer: