Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

söndag 13 januari 2008

Maia Hirasawa inledde artistkavalkaden

Skellefteå 13 januari 2008



Maia på scenen under invigningen av Skellefteå Kraft Arena
12 januari 2008...Låten som dom flesta kände igen var hennes "Mattis & Maia", en låt som spelas på P3 allt som oftast.


En av dom mest fantastiska spelningarna Maia har genomfört var den på Nordanå, juli i år under Trästocksfestivalen...tänk att man kan arrangera en sådan stor festival med gratis entré.



Maia signerade sina skivor...


Peter och Maia

Så här står det bland annat om Maia HirasawaWikipedia...
Maia Hirasawa, född 5 maj 1980, är en svensk-japansk sångerska, textförfattare och kompositör. Hon är född och uppvuxen på Sveriges västkust, men har växelvis bott i Göteborg
och Sollentuna. Maia blev känd genom Annika Norlins band Hello Saferide där hon är körsångerska.
Hennes solokarriär kom igång i början av 2007 då låten "And I Found This Boy" började spelas flitigt i svensk radio. Singeln följdes upp av debutalbumet "Though, I'm Just Me" och singeln "Gothenburg". Under sommaren 2007 turnerade hon runt i Sverige, med spelningar på bland annat Allsång på Skansen, Hultsfredsfestivalen. I sommras var hon ett av affischnamnen på Skellefteås Trästocksfestival...och senast kunde man se henne spela och sjunga TV4 Grammis och ikväll fick hon ta inledningsnumret på Skellefteå Kraft Arena bland artistuppbådet...En publik, åldersmässigt som Maia inte uppträtt inför så ofta.
Nästa inlägg...Lena PH & Orup

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för dina inlägg om invigningen, känns ju nästan som om jag varit där.