Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

torsdag 10 januari 2008

Karin, Maria och jag såg ARN Tempelriddaren

Skellefteå 2 januari 2008


Jag läste Jan Guillous böcker för mer än ett år tillbaka, tre böcker som jag sträckläste med stort intresse...Jag tyckte om Guillous berättelse om hur Birger Jarl (som i Arn spelas av Stellan Skarsgård) grundade Stockholm och som också grundade riket. Men av dessa historiska nycklar får man tyvärr inte mycket av i filmen...På sätt och vis kan jag förstå det...filmen som räckte drygt i två timmar kan ju inte vara allt för detaljrik...Filmen var klart sevärd och kanske gör man fel i att överhuvudtaget jämföra böckerna och filmen...Naturligtvis får genom böckerna en helt annan bakgrund och det kan tänkas att Arn som även kommer som en TV-serie ger böckerna större rättvisa


Maria och Karin på Aveny-bio Skellefteå...
Filmen Arn är den dyraste filmproduktion som någonsin gjorts i Sverige...självklart ville man se resultatet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har lyssnat på böckerna. Det är något jag verkligen rekomenderar. Tomas Bolme är en bra uppläsare.