Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

söndag 13 januari 2008

Kvällen avslutades med en stor dos Ledin

Skellefteå 13 januari 2008


Finalen på hela invigningskalaset fick Tomas Ledin med band stå för.
Tomas som har följt en nästan mitt hela vuxna liv, har satt en del låtar i skallen på en som man väl aldrig kommer att glömma, hur mycket man än skulle vilja det...Ett exempel är väl låten som alla över trettio år har någon slags relation till...jag tänker på.
.
Dra ner rullgardinen, släck alla lampor som stör.
Lägg dig ner och lyssna på stadens skrik utanför.
Vänd dig om sakta och le, som bara du gör.
I natt är jag din, I natt är du min.
Och ingen ska få ta natten ifrån mig.
.
Nu är timmen slagen
det är slut på blickar och prat
jag bjuder dej min kropp
serverad på silverfat
allt som hörs i huset
är grannens TV- apparat.




Tomas Ledin föddes i Jämtland den 25 februari 1952.
Numera gift med Stickan Anderssons dotter Marie...Men denna kväll
rockade han loss å de grövsta på scenen i Skellefteås nya hockeytempel...
Alla låtar han framförde kan man väl stoppa in under rubriken "gamla godingar".
och han har en rejäl bunt sådana att ösa ur...Vad sägs som "Just Nu", "Blå, blå känslor".

Sommaren är kort
Festen har börjat
Vi är på gång
Hon gör allt för att göra mig lycklig
Minns du Hollywood
En dag på stranden
I natt är jag din
Lika hopplöst förälskad
Genom ett regnigt Europa
Det finns inget finare än kärleken
Mademoiselle
Svenska flickor
Släpp hästarna fria
En del av mitt hjärta
Du kan lita på mig
Sensuella Isabella
Det ligger i luften
För dina ögons skull
Knivhuggarrock
Det blir inte alltid som man har tänkt sig
Vi ska gömma oss i varandra
På vingar av stål



Vaktstyrkan på Arenan hade relativt lugnt...det gjordes ett lyckat försök att "storma scenen" under Lena PH & Orup...Men när man även försökte samma grej under Ledins spelning satte vakterna P för det...
En arrangörsmiss var annars att man inte sålde eller rent ut av skänkte öronproppar för dom som satt allra längst fram...ljudet blev vissa stunder näst intill outhärdligt...Det är så synd då man tappar lite av lusten att "hänga på"



Vi är på gång...Skellefteå Arena är inte bara på gång...den är ju till och med invigd...



Ensam tjej lyckades smita förbi vakterna och passade på att ensam rocka loss framför scenen...

En trevlig kväll tog till sist slut...
Jag hoppas verkligen att arrangemang liknande denna återkommer till stan med jämnare mellanrum. det behöver Skellefteå, för Skellefteå behöver ju oss...

Vi tog åter gratisbussen ner till centrum, väl där gick vi in till puben Carl-Viktor.
Där vi beställde öl och cider
På Carl-Viktor det ett härligt drag ikväll...en ensam trubadur satt i ett hörn och spelade klassiker ur bland annat John Fogertys reportiar...Våra bordsgrannar ett gäng ungdomar födda i slutet av 80-talet kunde varenda textrad ...Dom påstod till och med att den absolut bästa musiken gjordes under sextio och sjuttio talet...jag är beredd till en viss grad att hålla med...

Malin gjorde oss den stora tjänsten att komma och hämta oss på stan...
Tack för det "Mala i Blötet"

Inga kommentarer: