Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

lördag 12 januari 2008

Ikväll inviger vi Skellefteå Kraft Arena

Skellefteå 12 januari 2008

Grattis Tolle och Nina och alla andra som fyller år denna lördag i januari.

Igår fredag hade vi väder...hm, skitväder...regn, snöblandat, tö, mörkt och grått.
antalet soltimmar den senaste månaden kan inte vara många...


Utsikt från Hjalmar E lunchrum över Södra Järnvägsgatan.
klockan 12.00 fredag den 11 januari.


Vad har annars hänt uti stora världen under årets första 12 dagar ?
- Jo !..Kalla...säger bara Charlotte Kalla, vilken tjej...blott 20 år, ett stjärnskott från Tärendö i Pajala kommun, som kommer att frälsa oss framför TV-apparaterna i många är framöver...Om inget oförutsett händer förstås...
Att hon med sin utstrålning och energi redan har blivit svenska folkets egen skiddrottning är inte så svårt att förstå...Hoppas skidförbundet och alla runt om kring henne med Gunde Svan i spetsen är rädda om henne. Grattis Gunde...du fyller ju också år idag lördag...

Västerbotten har fått ny landshövding
En kvinna från Stockholm efterträder Lorentz Andersson som landshövding i AC-län...Chris Heister 57 år och moderat...
För en gångs skull föredrar jag denna moderat framför en socialdemokrat...För om oturen varit framme hade vi lika gärna kunnat få Barbro Holmberg...Men henne får Gävleborg dras med...lycka till.

Skellefteå AIK
Våra kära krigare i svart och gult blandar kanon och kalkon...ena matchen förlorar man hemma mot bottenlaget Södertälje med 3 - 6, detta trots att man hade ledningen med 2 - 0 i en period...Nästa match vinner man borta mot Linköping med uddamålet 3 - 4 ...Vem hade på alvar räknat med det... Men genom Jyri Marttinens mål när det endast återstod 1.09 kvar av matchen vann AIK, välförtjänt...Det var faktiskt första gången AIK tog tre poäng i Cloettacenter, Linköping.

Hemköp, Willys och nu åter Hemköp
Fastigheten närmast oss på Hjalmar E har nu stått tomt och öde i snart två år...Nu läser jag i Norran att Hemköp snart öppnar sina portar där...äntligen säger jag bara...Före millenniumskiftet var där Hemköp...men den 11 september 2001 ( samma datum som WTC katastrofen) öppnade Willys där...Men dom tog sitt pick och pack i mars 2006 för att etablera sig på Solbacken och som sagt sedan des har fastigheten stått tom...

Ikväll lördag
Det ska bli roligt att vara med på invigningen av Skellefteå Kraft Arena...Tolle, Desirée, Anders, Annica, Karin och jag har fått tag på platserna 9 till 14 på rad 7 framför scenen...Det blir säkert bra ...Men det verkar som om hela stan ska ut ikväll...igårkväll försökte jag boka bord ute på någon resturang och var nära att ge upp...det var fullt överallt...men det fanns bord efter klockan 19.00...men till sist ringde jag ett ställ som jag totalt glömt bort...nämligen "Johanna i Parken" och si på tusan, där fanns det ett bord för sex pers...Men dom bad oss gå in på deras hemsida och beställa vad vi ville äta och meddela detta innan vi anlände...
Sedan, förhoppningsvis mätta och glada tar vi den specialabbonerade bussen upp till ishallen och blir där underhållna av Lena PH, Orup, Ledin med flera...
Jag ska ta med mig kameran...hoppas att jag kan för er visa upp några bra bilder...

Inga kommentarer: