Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

måndag 14 januari 2008

Att virvla runt i virvelsnö...

Skellefteå 14 januari 2008



Igår söndag vaknade jag av att en traktor med skopan nere forsade förbi...Detta hörde jag trots att det fortfarande susade i öronen efter musikupplevelserna kvällen före då Skellefteå Kraft Arena invigdes...steg upp och tittade ut och fick mig nästan en smärre chock... Det var inte lite snö som låg där ute...Men eftersom vi hade Kongo-fritt i gick jag och la mig igen...


Det snögade som attans...

Ikväll måndag for Anders och jag till Skelleftehamn och såg ishockey på Folkets Hus...Skellefteå AIK spelade mot Timrå och dom båda lagen bjöd oss på en rysare som inte ens Hitchcock kunnat regissera bättre...
AIK vann med 2 - 1 och alla målen kom till i den sista perioden...1 - 0 målet ett stenhårt skott av Kent McDonell och 2 - 0 tillverkades av Pontus Petterström...tråkigt nog för Andreas Hadelöv så hann Timrå reducera när det endast återstod 14 sekunder...
Men i och med att brynäs "bara" tog en poäng hemma mot Linköping så ligger AIK åter på plats åtta...


Pontus Petterstöm.
född den 21-4-1982 gjorde ett viktigt mål mot Timrå ikväll.
.
Idrottsgalan på TV har jag missat totalt...hörde på radion under bilfärden hem från Skelleftehamn att Sven Tumba fick nått hederspris och han grät och var rörd under sitt ovanligt (i dessa sammanhang) långa tacktal...
En gång under sextiotalets början var Sven Tumba i Boviken, som ligger vid Skellefteås kust och hade uppvisning på vattenskidor...Gissa hur mycket publik han drog...
- Jo omkring 20 000 pers hade letat sig ner mot Boviken för att se Sven...då för tiden hette han nog Johansson fortfarande...
Så gissa om han var populär...Vintertid kunde man se honom på Norrvallas hockeyrink då han för Djurgården försökte spöa Skellefteå AIK...dessa utomhus matcher med riktigt vinterväder...inte som dagens fjösväder...kunde det komma 10 000 hockeyfantaster, som huttrande men glada såg hockeyspelare med mössa och tjocktröjor virvla runt bland virvelsnön.
-Ja, det var tider det...Den första ishockeymatchen jag såg med AIK var omkring 1965-66. På Norrvalla...och om jag inte minns fel, så tror jag att det var Djurgården som stod för motståndet...

Inga kommentarer: