Välkomna till min blogg

Skapad den 8 januari 2008.

Titta på mina bilder och läs allt om min lilla värld...
Håll till godo
Läs mina gamla inlägg på min förra blogg på adress:
http://blogg.aftonbladet.se/477

söndag 13 januari 2008

Jag blir hellre jagad av vargar...

Thomas Eriksson var också där


.
"Jag blir hellre jagad av vargar" var Thomas "Orup" Erikssons genombrottslåt år 1987...sedan dess har Orup varit en av Sveriges mest framträdande artister...Och nu vid 49 års ålder (han fyller 50 den 29 nov.) har han precis avslutat en bejublad krogshow tillsammans med just Lena PH.
Som sagt Orup blev en av landets absolut mesta artist efter genombrottet 1987...med låtar som "Mercedes Benz", "Min Mor Sa Till Mig" med flera.
1994 bildade han med Anders Glenmark och Niklas Strömstedt gruppen GES...Dom förekom ju i radion minst tre gånger om dagen då med "När Vi Gräver Guld I USA" i samband med Fotbolls VM detta år.
Orup skrev ju låten "Det Gör Ont" till Lena PH, låten vann den svenska Melodifestivalen 2004.
Idag är Orup gift med Pernilla Pettersson.


Lena PH & Orup
på Skellefteå Kraft Arena



"Då står pojkarna på rad", "Magaluf" och många fler hits fick Skellefte publiken njuta av.

Inga kommentarer: